• Edukacja Informatyczna I - III

        • INFORMACJE OGÓLNE DLA RODZICÓW I UCZNIÓW:

          Prace wykonywane przez dzieci mogą być przesyłane na adres: informatyka@sp.turosl.pl, zapisywane i/lub drukowane, aby dziecko mogło pochwalić się nimi później w szkole.

          Program Baltie 3_pobierz  
          Instrukcja poprawnej instalacji programu Baltie (początek filmu)


          Aplikacja PixBlocks_pobierz

          Scratch_on-line

          ZADANIA DLA UCZNIÓW:

          Dla chętnych - KLIKNIJ! 

          Zajęcia rozwijające dla uczniów klas III ab

          Zachęcam Was do rozwijania swoich umiejętności w zakresie programowania w PixBlocks. W tym celu należy się zalogować na platformie do zdalnej nauki. Śledzę Wasze postępy. Powodzenia w dalszej pracy!

          Obowiązkowe:

          Zajęcia z edukacji informatycznej

          Kochani Uczniowie klas Ia, Ib, IIa i IIb

          W związku z Dniem Dziecka Mam dla Was niespodziankę! Od dn. 1 czerwca sami decydujecie, które zadanie wykonać w PixBlocks. Ja nadal będę widziała Wasze postępy i wyniki. 

           

          Czekam na Was w aplikacji PixBlocks. Po zalogowaniu otwórzcie pracę domową i przyjrzyjcie się niespodziance!  

          22 kwietnia

          klasa II a

          Świetnie radzicie sobie z rysowaniem elementów w wyznaczonych miejscach. Przed Wami kolejne zadania w PixBlocks!

          klasa I b

          Gratuluję poprawnie wykonanych zadań na platformie PixBlocks. Pora na Wyzwanie nr 2! 

          20 kwietnia

          klasy III ab 
          Informacje na temat lekcji dostępne w Classroom. Dołączamy korzystając z zaproszenia w wiadomości e-mail.

          klasa: I a

          Bardzo dziękuję za świąteczne obrazki. W aplikacji PixBlocks czeka na Was praca na najbliższy tydzień - Wyzwanie_1. 
          POWODZENIA!

          klasa: II b

          Gratuluję poprawnie wykonanych zadań na platformie PixBlocks. Niestety jeszcze nie wszyscy dołączyli do klasy. 

          Już dzisiaj czeka na Was praca na kolejny tydzień. 
          POWODZENIA!

          15 kwietnia

          klasa I b

          W aplikacji PixBlocks czeka na Ciebie praca na najbliższy tydzień - Wyzwanie_1.
          POWODZENIA!

          klasa: II a

          Cieszy mnie Wasza aktywność na platformie PixBlocks. Niestety nie wszyscy spośród was wykonali pracę domową. Po zalogowaniu się proszę wybrać zakładkę: Prace domowe.

          Już dzisiaj czeka na Was praca na kolejny tydzień. 
          POWODZENIA!

          8 kwietnia

          klasa I b

          W aplikacji PixBlocks możesz stworzyć świąteczny obrazek. Jeśli wybierzesz kolejno: Kurs 1 > Lekcja 1 > Zabawa 2 lub klikniesz na: praca domowa to będziesz mieć szansę na zapełnienie białej przestrzeni kolorowymi obrazkami, w tym pisankami. Będę widzieć Twoją pracę z poziomu nauczyciela. Nie musisz jej zapisywać ani przesyłać. 

          Czekam na Twoją pracę domową :)

          6 - 8 kwietnia

          klasy: II ab

          W bieżącym tygodniu nauczysz się rysować używając do tego zadania napisanego przez siebie programu.

          W tym celu obejrzyj projekt, który dostępny jest pod linkiem:

          https://scratch.mit.edu/projects/279356434

          Jeśli chcesz, możesz stworzyć swój własny program w aplikacji Scratch.  Aby zobaczyć jak to zrobić kliknij na przycisk: „Zajrzyj do środka”.

          To trudne zadanie! Nie martw się jeśli się nie uda!

          Możesz też porysować w PixBlocks. Zaloguj się a odkryjesz jaka niespodzianka czeka tam na Ciebie.

          Życzę Ci powodzenia!

          6 kwietnia

          klasa I a

          W aplikacji PixBlocks możesz stworzyć świąteczny obrazek. Jeśli wybierzesz kolejno: Kurs 1 > Lekcja 1 > Zabawa 2 lub klikniesz na: praca domowa to będziesz mieć szansę na zapełnienie białej przestrzeni kolorowymi obrazkami, w tym pisankami. Będę widzieć Twoją pracę z poziomu nauczyciela. Nie musisz jej zapisywać ani przesyłać. 

          Czekam na Twoją pracę domową :)


          klasy III ab

          ed.inf_3ab_6kwietnia.pptx
           

          1 kwietnia

          klasa I b

          W tym tygodniu wraz z czarodziejem Baltiem pouczysz się matematyki - będziesz mieć możliwość porównywania liczb, decydowania która z dwóch liczb jest większa. Możesz wzorować się na ćwiczeniach w multimedialnym podręczniku.

          30 marca, 1 kwietnia

          klasy: II ab

          W tym tygodniu rozpoczniesz samodzielną przygodę z programem  Scratch. Przypomnisz sobie i utrwalisz umiejętności sterowania duszkiem ale w wersji on-line.

          Kliknij poniżej!

          https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial=getStarted

          Możesz stworzyć swój pierwszy własny program. Pomoże Ci w tym samouczek "Animuj duszka".

          Możesz go obejrzeć kilka razy zanim podejmiesz próbę stworzenia własnej animacji.

          Jeśli zechcesz zmienić lub dodać duszka to skorzystaj z pomocy samouczka "Dodaj duszka".

          Życzę Ci powodzenia!

           

          klasy III ab

          ed.inf_3ab_30mar.pptx

          klasa I a

          W ciągu tego tygodnia możesz doskonalić komputerowe rysowanie. Poza programem Paint możesz korzystać z kolorowanek on-line. Swoje prace możesz wydrukować lub wykonać fotografie. Chętnie je obejrzę.

          25 marca

          klasa III ab

          Popracuj z czarodziejem Baltiem. Obejrzyj film "Powtarzanie":

          https://dlaucznia.migra.pl/teraz-bajty.-informatyka-dla-szkoly-podstawowej.-klasa-iii/program-baltie/

          Możesz zbudować własny program z zastosowaniem pętli.

          klasa I b

          Przypomnij sobie zasady pracy z czarodziejem Baltiem. Obejrzyj film "Pierwsze kroki": 
          https://dlaucznia.migra.pl/teraz-bajty.-informatyka-dla-szkoly-podstawowej.-klasa-i/program-baltie/

          klasa II a

          Wybierz i pokoloruj dwie ilustracje: https://dlaucznia.migra.pl/teraz-bajty.-informatyka-dla-szkoly-podstawowej.-klasa-ii/rysunki-do-kolorowania/